|   :: strona główna   |   :: forum   |  :: chiptuning  |  :: street racing  |  :: kontakt  |

 
 
 
 

Zgrywanie zawartości Epromu (pamięci głównej ECU).

Aby dokonać zmian w programie konieczne jest posiadanie oryginalnego programu z komputera tuningowanego samochodu. Tylko oryginalny program zmodyfikowany daje odpowiedni efekt i gwarancje niezawodnej pracy. W tym celu należy go zgrać (odczytać zawartość Epromu). Firma posiada bibliotekę ok. 600 różnego rodzaju oryginałów oraz internetowy dostęp do bazy danych innych firm. Aby zgrać program oryginalny należy wymontować i rozebrać komputer sterujący. Następnie należy wylutować pamięć i odczytać ją za pomocą programatora. W samochodach które zostały wyprodukowane po 2000r zaczęto stosować w sterownikach pamięć FLASCH. Wobec tego pojawiła się możliwość zarówno odczytu jak i programowania poprzez złącze diagnostyczne pojazdu. W takim przypadku nie ma potrzeby wymontowywania i rozbiórki komputera sterującego ECU. Programując tą metodą zniknął problem przeglądów serwisowych i ewentualnego kwestionowania przez serwis śladów rozbiórki komputera szczególnie w autach będących na gwarancji.


Modyfikacja programu.

Zgrany, oryginalny program z komputera sterującego jest modyfikowany. Dokonywane są zmiany w mapach bitowych a także w obszarze samego programu. Po dokonaniu zmian obliczane są sumy kontrolne programu tzw. Cks-sumy

Następnie program zostaje zapisany do biblioteki.


Programowanie ECU.

Programowanie odbywa się w sposób analogiczny jak przy odczycie. Nowy-zmodyfikowany program zostaje za pomocą programatora wprowadzony do pamięci. Pamięć zostaje wlutowana do komputera a komputer sprawdzony pod względem działania. Następnie komputer montowany jest do samochodu i dokonywana jest próba drogowa ( na hamowni). Jeśli istnieje możliwość programowania przez gniazdo diagnostyczne to średni czas programowania wynosi 1,5 minuty.


Zabezpieczanie programu.

Programy zabezpieczane są przed odczytem za pośrednictwem specjalnej podstawki kodującej. Ponieważ program kodujący oraz algorytm kodowania jest nieznany użytkownikowi, wykluczam ewentualność odczytu programu i zastosowanie go w innym samochodzie. Program ten przypisany jest tylko i wyłącznie do danego typu ECU i kopiowanie jego jest bezcelowe.

Odczyt oryginalnej zawartości epromu.
 
Odczytu dokonujemy za pomocą specjalnego programatora.
Istnieje możliwość zczytania programu przez gniazdo diagnostyczne.
Proces modyfikacji programu.
Modyfikowane są odpowiednie mapy bitowe.

Podczas obróbki programu istnieją nieograniczone możliwości zmian.

Możliwe jest dokonanie zmian bezpośrednio na pracującym silniku.
Modyfikując za pomocą symulatora możemy bardzo precyzyjnie dostroić program.
Posiadamy wiele standardów strowników przystosowanych do współpracy z symulatorem.
Zmodyfikowany program wpisujemy do pamięci sterownika na programatorze.
Zapis programu przez gniazdo diagnostyczne bez lutowania i rozbierania komputera.
Zastosowanie podstawek kodujących uniemożliwia odczyt zawartości pamięci.
Podstawka zabezpiecza, uniemożliwia, chroni.
Po modyfikacji weryfikujemy osiągi za pomocą hamowni i/lub akceleratora.

 
 
 


 

 
     
 

Wszelkie prawa zastrzeżone (c) Master's Tuning
Wykonanie serwisu: 3D-media

 
 

 jak to robimy?   strona główna